lunes, 29 de abril de 2013

TENGERI KESZEG ZÖLDSÉGÁGYON....és egy délutáni séta a Japánkertben.

Sejtettem, hogy nem lesz túl sok időm a blogolásra itt az új élet kezdetén, de hogy ennyire kevés arra nem számítottam. Ezerbocsánat érte! Gondolom, szép lassan majd csak minden a helyére kerül (én is) és akkor kicsit belehúzok. Ez a rendkívül finom és egyszerű halas étel az egyik kedvencem, és miután végre a környék feltérképezése után találtam egy megbízható halast, gyorsan le is csaptam erre a gyönyörűséges tengeri keszegre. Elkészíthető tengeri sügérrel vagy aranydurbinccsal is, az édesvízi halak közül pedig a süllőt ajánlanám, aminek nagyon finom a húsa és nincs benne az a rengeteg pici hajszálvékony szálka. Egészben sütéshez tökéletes. Ezen kívül már csak pár zöldség kell hozzá és már neki is állhatunk.

Hozzávalók (2 személyre):
·         egy kb. 1,2-1,5 kg-os hal (attól függ mekkora az étvágy J )
·         8 db közepes burgonya
·         1 nagyobb (vagy két kisebb) érett paradicsom
·         2 kis fej lilahagyma
·         1 citrom
·         só/bors
·         2-3 babérlevél
·         olívaolaj
·         kb. 1,5 dl száraz fehérbor

A halat lepikkelyezzük és eltávolítjuk a belső részt (vagy megkérjük a halast, hogy tegye ezt meg helyettünk) jól megmossuk folyó víz alatt, majd papírral leszárítjuk. Kívül-belül sózzuk-borsozzuk, és két-három vágást ejtünk az egyik oldalán. A sütőt bedurrantjuk kb. 200 fokra. Míg a sütő melegszik, megpucoljuk a krumplit, megmossuk és kb. fél centi széles szeletekre vágjuk. Egy tepsibe vagy más sütésre alkalmas tálba kevés olajat öntünk és szétterítjük az alján. Olajat öntünk egy serpenyőbe és kicsit elősütjük a krumplit (ne tegyünk egyszerre sokat, hogy ne főjön a krumpli az olajban egymásra halmozva). Mikor épphogy egy picit megsült (nekem az utolsó adag kicsit túlsült) kiszedjük, és egyenest mehet a tepsibe.

Mikor már beterítettük a tepsi alját a krumplival (nem baj, ha egy sornál több van), megsózzuk, majd rátesszük a halat. Meghámozzuk a paradicsomot, felszeleteljük és a paradicsomkarikákat a hal köré rendezzük (van aki a hal alá is tesz, én nem szoktam).

Megpucoljuk és kicsit vastagabb karikákra vágjuk a hagymát, a paradicsomra pakoljuk, megsózzuk...

...végül pedig citromkarikákkal zárjuk. A halon lévő bevágásokba is teszünk fél citromkarikákat. Tekerünk rá egy kevés borsot, meglocsoljuk egy kevés olívaolajjal, dobunk hozzá néhány babérlevelet és végül ráöntjük a bort.

Alufóliával szorosan lefedjük és mehet a sütőbe. Visszavesszük a hőt kb.180 fokra és 30-40 percig sütjük. Ekkor kivesszük, és fólia nélkül visszatesszük még 10-12 percre. Ha nagyobb a hal, akkor értelemszerűen több ideig kell sütni, de ennek a példánynak pont elég volt ennyi. Ügyeljünk rá, hogy ne szárítsuk ki túlságosan, a hal húsának szaftosnak kell maradni. Ennyi az egész.
Megjegyzés: a krumpli elősütésére azért van szükség, mert általában több idő kell neki a sütőben, mint a halnak. Volt, hogy lustaságból nem sütöttem elő, aztán le kellett ügyeskedni a halat róla, mert az már készen volt, viszont a krumpli még nem. Nem éri meg szétcincálni a halat emiatt. Nem beszélve arról, hogy elősütve még ízletesebb is lesz a krumpli. Jó étvágyat!

A végére pedig biggyesztek nektek néhány (igencsak „amateur”) fotót a Japánkertről, ömlesztve. J

Ez nem a Japánkertben volt, csak nagyon tetszett ez a belső udvar és ez a beékelődött nem túl konvencionális házikó.